15.5.09

kerja oh kerja!!


@ 13th may 2009 jabatan pelajaran malaysia telah mengadakan temuduga terbuka di setiap negeri ..aku fokus di kebanyakan negeri..especially kedah la..sbb ada negeri lain yg anjurrkan pada ari lain.


disebabkan prob keje..aku pun pegi gak...aku g ngn acu..kalo ikutkan iklan yg aku donlod, time pendaftaran bermula 830pg-1tghari n temuduga bermula 830pg-5ptg kalo xsalah..ada 4 jawatan ditawarkan, peg. tadbir, guru siswazah, pen peg tadbir n pembantu tadbir..suma jawatan berstatus kontrak, dr jun 2009 sampai dis 2009..erm 6 bulan je.. yg jawtn peg tadbir n guru tu gaji rm2k, pen peg gajinya plak rm1.6k or 1.8k,. pembbntu tadbir aku xtgk plak..erm.. kontrak for service..xkesah la.. asaikan ada keje, ada gaji..hehe..


erm pada aritu, aku g ngn acu kui 745..sampai kat trafic lite nk masuk ke situ dah jammed dah..iskisk...ikut ati mmg rs nk balik sambung tdo je.heehe..yela q utk parking je dh brapa lama...tp sempat lg la kami usha mengusha..ahha~~ bohsan sey..


after parking..tros g ke dewan..nasib kami tny pacik yg jaga kat situ, kalo x kami dah berator line ape je.. sbb org ramai2 q kat situ, pakai q je...actually ada 4 pintu, bhagi ikut jawatan yg nak dimintak..at first kami q kat jwtn guru siswazah..pjg gile..last2 wat keputusan, apply peg tadbir sudah.haha..pegi je, xramai yg q situ..q punya q, ada sorang minah ni, slumber je ptg q, mula2 tny2 acu, apantah..slumber lak tu nk ptg aku, nak masuk line ..aku wat slumber folo rapat2..haha~~bukn ape, harap rupe je lawa sket..tp perangai huduh..haha~~ x pk ke, sikit punya raamai yg q blkg kitorang..last2 dia selit tros masuk pintu depan..sakit hati kami tgk..biaqla..mintak2 dia xdpt keje ni..mmg jenis muka kering-hati kering..:)) after q, masuk dlm dewan, q lagik tp sambil duduk sambil isi borang (proses pendaftaran lah ni..:p). after that dpt no, aku no 86, acu=85... after tu, g anta no giliran ngn sijil2 kat tempat temuduga..bgnan apa ntah.. masa anta, proses temuduga no 5 kot..haha..aku n acu g kantin..lapa beb, x sarap lg.. tp kantin kecik beno..n ada 2 akak join, dorang amik guru siswazh,sorang tu br dpt anak, nk settle down kat kdh coz husband dia take ovr fam bisnes.akak lg sorang byk pngalaman..umo dia dlm 37..dia bitau aaa..dia pnah jd gstt..byk kali dok cite psl gstt dia tu..dia pnah kejebah human resource..so dia penah intebiu org..so dia leh tau apa interviewer akan tny..ada la tips2 yg dia bg..akk ni fun to be..ade je cite..dah ada 5 org anak..dtg dr kulim..jaoh gile...

after that g naik atas bangunan tu balik..masa tu no 20++...dia ckp, masuk 5 5 org.. so kami kira2..oklah lepa jela situ wpun ramai mnusia kat situ. mls nk turun naik tangga..hehe... 2 2 org cm org gila kt situ..kitorang minum je masa kat kantin..so time dh tghari, prot lapo..dok berlawak bodoh je 2 2 org..tgu punya tgu..kui 1245 cmtu, kitorang masuk, nasib kami kena dlm 1 grup.so acu no need to wait for me la..masuk je..dia bitau sorang dlm 1 1/2 minit je..bitau pl diri, nama,umo,keje,konvo,lesen.after tu, dia tny soalan am, jawab je kalo tau..soalan yg dia tny, pasal seleseme bab1 tu, sape perdna menteri 2nd, after tu, sapa timb. perd ment yg xjd perd.menteri..yg tu je kot..last dia ckp, balik doa2 la.. haha~~ dlm atiku=kompem xdpt dh ni..haha..aku tgk suma dlm bilik tu average je..xde sape menonjol xde sapa lemah..huhu..

kami kuar bilik temuduga dlm kui 1.tehn tros g mekdi star parade..lapo...:D the pusing2 tk kasut, baju..xde bekenan..so balik.. balik je, on pc, tgk dvd..malas g opis..haha..letih gile..tgk dvd pun leh trtido..

n for the first time of my life..aku hadiri temuduga yg ramai gila org, yg kena tgu sampai naik kematu montot..hehe..

*gambar yg 1st tu, gamba belah jwatan pembntu tadbir n pen peg tadbir...
*2nd pic tu ada mak bapak yg dok tgu anak2 depa..:D

2 comments:

tumpanglalu said...

xbrapa igt dah tp rasanya no saya masa tu 23 kot. haha xsangka kan kita sbenarnya dah berada dekat2 ja tp memasing xkenal antra 1 sama lain :)

peanut said...

haha..jauh di mata..dekat di blog..haha~~
xde plak masa tu yg nak sebut..tumpang lalu..kalo x, aku dah tahu dah sapa..:))