23.10.10

work life

19.10.2010 aritu genap aku keja sini slama 2tahun..dh lama kan...aku pun xsangka dh lama aku keja sini.. btw aku keja kampeni develop web..kampeni melayu, kcik ja..aku idup bsama jatuh bgn kampeni..byk erti kehidupan, life, bisnes, cara org 'kita' jatuhkan 'kita'.. dan aku sangat bersyukur..at least aku nmpak apa yg kawan2 aku xnmpak..especially yg xkeja ngn swasta...biasala..lain tmpt, lain cara politiknya..hehe..

aku start keja ni from 0..dr web designer, aku dh jd web developer. hurm...jeles la gak tgk kwn2 pakat jd pegawai besaq..hehe...tp terima seadanya..dan aku jalankan tugas aku sbg peekerja dengan jayanya..:)

aku start keja ni di bwh sorang boss kecik(lebih kurangla..sr. programmer kt sini,yg jugak kwn big bos).dlm masa sethn dia buat prangai(pjg cite..short-kwn mkn kwn-)...so kampeni aku mcm nk rebah..n ditaburkan kata2 dusta akampeni aku ni akan lingkup sbb xdak dia...so tpaksa la aku dan boss berhempas pulas bngunkan balik kampeni ni..bsama sorang lg staf.skang ni, Alhamdulillah dh ok la sikit...dan dgr2 kampeni yg dia lari masuk tu sdg alami proses2 kejatuhan dan org kampeni sana nk kami wat sistem baru utk bersaing.....hurm...mcam2...

cite pasai boss aku, dia org kelantn, berbinikan lecerer,anak 2..boss aku ok, cuma kdg2 terlupa, kena ingtkan dia slalo..another staff ni sangt mnyakitkan ati aku lately..tmbh2 bila dia bwk anak2 dia mai opis, mcm arini..dats y, aku xleh pokus wat keje, so dok tulih blog...wat qeja merapu..;(

apa lg eh..dh lama xupdate blog, tmbh2 sejak ada fb..setiap aari dok luah kot fb ja..xdan nk hapdet blog..hehe..

nntla update lg...

2 comments:

shopping4us said...

setia betul ko keje situ....bagus la dpt pekerja mcm ko...untung bos ko... kena mintak gaji naik ni...xpun dpt bonus 3 bulan gaji...hehehe

peanut said...

aku mintak pekerja lg 1 pun xdpt2 lg..
keje mcm org gila~