10.6.12

single vs married

semalam 2 orang kawan aku tanya.
" apa yang hang rasa beza masa kahwin dan masa single.apa yang hang ralat?"

aku just jawab,
" depends.. kalo ang sosial (maksud aku; jenis suka lepak,hangout,p bercuti sana sini), n hang dapat partner yang jenis macam tu (sosial & sporting), alhamdulillah. sama mcm kalo hang spisis xdak kawan,bergaul dengan orang dalam rumah, jiran2, then kalo ang dpt partner jenis family man,home man.baguslah."

" tapi pada pendapat aku, masa bujang single mingle ni, better ang buat apa yang hang nak buat, nk p vacation sorang2, nk freehair (yg ni pikir seniri).. apa sajalah... sebab mungkin boyfriend ang la ni,mcm ok,sosial..tp mungkin bila ang dh kawen nanti,dia bertukar menjadi seorang family man yang warak,alim dan sewaktu dengannya tapi pada masa tu jiwa ang memberontak,nk buat macam2..sebab tu aku suruh hang buat apa yang hang nak buat.so once ang dah kahwin, ang dh puas dah..so masa untuk menjadi isteri mithali,"ye,bang.." heheh.. "

tapi Alhamdulillah, setaakat lani, laki aku xsekat untuk aku beraktiviti bebas bersama kawan2 aku.. selalu ja aku lepak dengan depa. weekend kadang2 tengok  wayang..(padahal aku tau, dia suka aku keluar lg,sbb kalo dok umah aku akan kacau dia..tambah2 kalo time dia main game..hehe..) yang penting apa apa pun,sentiasa berbincang ngan partner hampa. masa mula2 kahwin memang susah, sebab kita tgh cuba utk adapt dengan cara masing2, aku lani pun masih cuba mengenalpasti identiti 'lelaki klasikku' itu..hehhe..

macam ada ayat nak tambah tapi kehilangan kata2..sampai aku jumpa kembali katakataku itu..:p
...entry ni aku cuba untuk menulis dengan tulisan yang penuh, kurangkan shortform..hehe..

No comments: