19.12.08

ala emak kawenkan aku...

dis will sound little bit desperate..haha~~ layan je.. just nk kongsi perasaan aku ngn ~~chenta~~ or sape2 yg ada ati masuk ke blog aku ini..
2 3 menjak nih aku cukup terasa nak kawen..xtau pasepa.. maybe 1st sbb umo dah byk..eh..26 muda lagik ape..haha~~ 2ndly maybe dah ramai golongan kengkawan yg dah berdua..almaklumlah berdua kan lebih baik..baik ke?ade gak tak baik..tp think +vely.. 3rdly..kengkawan aku ada yg nk msuk 3 anak dah..pergh..xleh blah..asek asek..g kenurik orang..asek asek g tgk bb org..
4thly maybe the 1st sbb aku nak kawen is..aku rasa dah letih dah nak jaga diri senirik..nak org lain lak jaga aku..jaga mkn pakai aku, makan minum aku..jaga diri aku..nk bantai plok besaq..haha~~aku rasa dah laam aku berdikari..ye ke berdikari..erm..idakla sgt...tp byk gak masalah yg aku trima..byk gak kenangan spjg bujang..26taun wooo..312bulan..lain2 malas kira..hehe.. tp paling menyebabkan idop aku xbrapa stabil bila ayah meninggal 30 mei 2005 ; 21 Rabi’ul akhir 1426..
yela selama tuh idop aku ok je..xyah nak pk apa2..xcukup duit, mintak ayah..kol je kampung..."ayah nak duit"..padahal ptptpu ade je..biasala xpenah cukup..uitm yg murah gila babas tuh pun student xcukup duet..nasibla masa ayah meninggal tuh aku tgh cuti sem.. so xde serabut ngn cuti masa stadi ke ape.. n becoz of that aku start kenal dunia bernas, mada, bsn, ask, pnb..dan yg sewaktu dgnnya..setelkan pasal kewangn..xlupa gak, berurusan ngn pejabat tanah.. huhu..mcm2..aku xrasa dlam masa umo 23thn ramai yg merasa perasaan ditinggalkan yg tersayang..dibebani(should i say this?) ngn menyetelkan hal2 berkaitan..yelah akk sulung aku keje kl masa tuh, then dia pun xreti bwk apa2 kenderaan, akak 2nd lak dah kawen.. dorang 2 tuh pun xsempat nk jumpe ayah for the last time..yg lelaki tunggal dlm family pun adik aku.. mmg xnafikan dia agak pemalas tp aku rs tamparan hebat gak utk dia masa tuh..Ya Allah..aku rindu sgt kat ayah..n sampai lanih pun aku xrasa dia dah xde...sbb masa dia ada pun asek stay kat hospital..erm.. dah lama xsedekah Yassin kat ayah..apalah nasib ayah dpt anak cam aku ni..:( erm..dah lari tajuk lak...
sambung balik..xmo sedeh dah..
td bitau chenta ati yg kazen aku mimpi kami 2 kawen..dia gelak2..cam suke..ntahla.. aku ckp aku nak kawen..dia diam je..aku kata aku dah gedik2 dah nak kwen nih..dia kata lg 2 taun ke..uwaaa.. camne nih..aku malas nk berkawan lama2.."kes2"yg sblm nih berkawan lama tp xkemana2.. akhirnya tersungkur jua..huhu..sshla ckp ngn dia..bila ckp dia sebut psl keje gaji kecik..bila aku kata cr keje lain xnak..nk tgu abes kontrak ogos 2009..mean 8bulan utk aku tgu..tp pastu nk cr keje lain..erm..bukan senang nk dpt keje.camne nk ckp..lainla rezeki murah..senanglah dpt... doa2kanla dia dpt keje ngn mudah..ntahla.aku mmg malas sket nk berbicara ngn org yg ssh nk crita apa di dlm pikiran dia..nape dia xall out ngn aku eh?susah ke? aku nak dia senang berbicara ngn aku, if someday we were meant for each other..n bila dah tua sok2..snang nk bersembang bila anak2 dah keje jauh2..pergh..jauh pikiran aku ye...yg pasti jiwa dan pikiran aku xbrapa nk seiring..ada yg nk pk kedepan..ade yg takut nk pk kedepan.. tp aku rasa..chenta ati nak tgu mak dia sembuh sepenuhnya kot...mak dia ada sakit jantung..ada 2 3 kali gak masuk ijn arituh..erm..insyaAllah..eh..bila aku nk jupe mak dia ye..yg lain udah jupe..mak dia je blom..tp nak ke mak dia jupe aku..nak ke mak dia kat aku?
masalah psl kawen lak..satu je...
M.A.S.A.K... hehe..aku nk blaja bila dah kawen leh?skang nih satu hape pun aku xtau..adik aku slalo perli aku..hampagas tol..tp salah ke kalo xtau masak?bukan xnak blaja tp xminat..serius..kalo wat kek ke kuih raya ke ada gak interest tuh..lgpun skang nih dok ngn mak..kompem malas..itulah akibat kalo ada 2 akk kat atas..tp aku salahkan mak aku aku..aku kate"nih mesti masa mak ngndung kat cek mak xsuka masak, sbb tuh cek xsuka masak.."ehhehe...leh ke?masa mula2 kau cakap kat chenta ati..dia kata okla..nnt dah kawen blaja, tp baru2 nih dia kata nnt dia kebulorla kalo aku xblaja skang..camne nih..aku tny dia , dia suka mkn ape..dia kat dia suka makan mknan sdap..so aku kata, nnt aku masak nasik putih sedap + telo goreng sedap...hehe...aku malula..family dia suma pandai2 masak..camne nih.help!!
bila aku dah kawen, aku nk dok umah je leh ke?haha..xnak keje..zaman skang ni leh ke camtuh..
ada lg satu masalah kalo nak kawen..duet xde..huhu..mmg la aku nih gegel tp at least nk gak ada duet .kkalo hantaran dia kasik rm10k pun aku xrasa cukup ngn harga brg arini..nasib harga petrol dh turun.. so anybody wanna support me?cm mawi n ekin..ahha..suma org sapot..aku pun nak kwen camtuh..haha..tp adeke nk taja aku,,sapela aku ini..
kesimpulan dr blog ini..
AKU MAHU KAWEN!!I WANT TO GET MARRIED!!

No comments: